سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

مجموعه نوحه های وفات حضرت زینب (س) و جلسه هفتگی 92/03/01 با نوای گرم کربلایی جواد مقدم که در هیئت خادم الرضا قم و هیئت بین الحرمین تهران اجرا شده است را به صورت صوتی می توانید از ادامه مطلب دانلود کنید.

 

 

 

 

 

 

 

ادامه مطلب...

[ شنبه 92/3/18 ] [ 6:48 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

http://up.fadac.ir/up/karballa/Pictures/madehin/sibsorkhi/SIBSORKHI_14.2.jpg

حاج حسین سیب سرخی جلسه هفتگی 14.2.92 روضه العباس تهران-صوتی دانلود در ادامه مطلب

 

 

 

 

 

 

 

 

ادامه مطلب...

[ شنبه 92/3/18 ] [ 6:34 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌
خوشامد عرض میکنم به همه‌ى برادران، خواهران، خانواده‌ى قرآنىِ جمع‌آمده و گردآمده‌ى در این محفل. خوشا به حال شما برادران و خواهران که با قرآن شناخته میشوید. خصوصیت شما این است که قارى قرآنید، حافظ قرآنید، مدیر قرآنید؛ قرآن شناختنامه‌ى شماست. لذت بردم از این جلسه، از تلاوت برادران و اساتید و قاریان قدیمىِ عمرى را در خدمت قرآن طى کرده. امیدواریم خداوند متعال همه‌ى شما را، همه‌ى ما را در عداد خادمان قرآن قرار دهد و ان‌شاءاللّه هم در زندگى، هم بعد از مرگ در کنار قرآن باشیم، همراه قرآن باشیم، مستفیض و مستفید از قرآن باشیم.
این مسابقات و این جلسات بهانه است براى مطرح شدن قرآن و نزدیک شدن به حقیقت قرآن و روح قرآن. تلاوت هم یک وسیله‌اى است براى رسیدن به حقیقت قرآن، فرا گرفتن معارف قرآن، شکل دادن به زندگى فردى و اجتماعى در سایه‌ى قرآن؛ هدف اینهاست.
اگر در جوامع بشرى قرآن حاکم باشد، هم سعادت دنیا هست، هم علوّ معنوى هست. راه سلامت را، راه امنیت را، راهامنیت روانى را قرآن به روى ما باز میکند؛ راه عزت را قرآن به روى ما باز میکند؛ راه زندگى درست را و سبک زندگىسعادت‌آمیز را قرآن به روى ما باز میکند. ما از قرآن دوریم. اگر با قرآن آشنا شویم، با معارف قرآن انس پیدا کنیم و فاصله‌ى خودمان را با آن چیزى که قرآن براى ما خواسته است، بسنجیم، حرکت ما سریع‌تر خواهد بود؛ راه ما روشن‌تر خواهد بود؛ هدف این است.
و امروز برادران عزیز! خواهران عزیز! دنیاى اسلام تشنه و محتاج حقایق قرآن است. یک روزى بود که در کشورهاى اسلامى، از شرق اسلامى تا غرب اسلامى، اگر جوانانى، برجستگانى میخواستند صداى آزادیخواهى بلند کنند، مکاتب چپ را مطرح میکردند، شعارهاى سوسیالیستى و کمونیستى میدادند. امروز در دنیاى اسلام، از شرق اسلام تا غرب اسلام، اگر کسانى بخواهند شعار عدالت بدهند، شعار آزادى و استقلال بدهند، شعار عزت بدهند، قرآن را سر دست میگیرند؛ این خیلى باارزش است؛ و درست هم همین است. به قرآن باید نزدیک شویم، با قرآن انس پیدا کنیم. البته حرف زدن، آسان است؛ عمل کردن، سخت است؛ مجاهدت لازم دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

ادامه مطلب...

[ شنبه 92/3/18 ] [ 6:15 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌
تبریک عرض میکنم این عید بزرگ را - که شاید بتوان گفت براى عموم مسلمانها، بلکه براى جامعه‌ى بشرى، بزرگترین عید و شیرین‌ترین خاطره در همه‌ى تاریخ است - به شما حضار محترم، میهمانان عزیز، نمایندگان کشورهاى مسلمان که در جلسه حضور دارند، و به همه‌ى ملت ایران که مخلصانه و صادقانه راه آن بزرگوار را دنبال کرده‌اند و با مجاهدت و فداکارى این راه را دنبال میکنند، و به همه‌ى امت اسلامى، و به همه‌ى آزادیخواهان عالم.

درباره‌ى شب بعثت، در روایات هم وارد شده است که آسمان، دیگر بر همچون شبى سایه نیفکنده است؛ یعنى هیچ شبى در طول تاریخ مثل شب بعثت نبود، که فرداى آن روز پیامبر مکرم با خطاب الهى، مبعوث به این رسالت عظیم و ماندگار در طول تاریخ شد. بعثت، کار بزرگ و دشوارى بود. عظمت همه‌ى کارها متناسب است با مشکلات و مزاحمتهائى که در راه آن کارها به وجود مى‌آید. کارهاى کوچک، اقدامهاى کوچک، قاعدتاً مزاحمتهاى کوچک دارد؛ کارهاى بزرگ، مزاحمتها و معارضه‌هاى بزرگ دارد. در دوران حیات مبارک پیغمبر - چه در دوران مکه، چه در دوران مدینه - مزاحمتها در مقابل این دعوت، پى‌درپى و از جوانب گوناگون بود. این مخصوص پیغمبر ما هم نیست؛ همه‌ى پیغمبران، همه‌ى رسالتها مواجه با یک چنین معارضه‌هائى بودند؛ البته در مورد پیغمبر ما این معارضه‌ها سنگین‌تر بود، شدیدتر بود، همه‌جانبه‌تر بود؛ «و کذلک جعلنا لکلّ نبىّ عدوّا شیاطین الانس و الجنّ یوحى بعضهم الى بعض زخرف القول غرورا»؛(1) شیاطین انس و جن در مقابل دعوت الهى، در مقابل راه سعادت بشر، به هم کمک میکنند. «و لتصغى الیه افئدة الّذین لایؤمنون بالأخرة و لیرضوه و لیقترفوا ما هم مقترفون»؛(2) یعنى دلهاى ناآگاه، دلهاى ساده‌اندیش، دلهاى بى‌تدبر و بى‌بصیرت هم این فریادهاى معارض را، مخالفتها را در مقابل دعوت الهى، در مقابل دعوت انبیاء میپذیرند. این از دوران ظهور بعثت و از آغاز پدید آمدن این پیام الهى شروع شد و تا آخر عمر مبارک پیغمبر با شکلهاى مختلف ادامه داشت و بعد از آن، تا امروز هم ادامه دارد. هر جا دعوت حق بود، معارضه‌ى شیاطین هست؛ هر جا راه انبیاء بود، راه معارضان انبیاء هم در مقابل آن هست.

 

 

 

 

 

 

 

ادامه مطلب...

[ شنبه 92/3/18 ] [ 6:8 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

pic40_www.jahaniha.com_1

مولودی زیبای ملا باسم ویژه مبعث حضرت رسول اکرم (ص) «صلوا على أحمد» در ادامه مطلب دانلود کنید

 

 

 

 

 

 

 

ادامه مطلب...

[ شنبه 92/3/18 ] [ 12:1 صبح ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

گلچین 64 قطعه از بهترین مدح و سرود از عید مبعث پیامبر اکرم (ص) در سالهای قبل با مداحی حاج منصور ارضی ، حاج محمودکریمی ، حاج سعیدحدادیان ، حاج محمدطاهری ، حاج حسن خلج ، حاج مهدی سلحشور ، حاج سیدمجید بنی فاطمه  ، حاج سیدمهدی میرداماد ، حاج مهدی مختاری ، حاج احمد واعظی ، حاج ابوالفضل بینائیان به صورت صوتی و تصویری در ادامه مطلب آماده دانلود میباشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 92/3/16 ] [ 5:21 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

مراسم عزاداری شب شهادت امام کاظم (ع) سال 1392 با مداحی حاج سید مجید بنی فاطمه در هیات ریحانه الحسین (ع) تهران به صورت صوتی در ادامه مطلب آماده دانلود میباشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 92/3/15 ] [ 12:40 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

مراسم عزاداری شب شهادت امام کاظم (ع) سال 1392 با مداحی حاج سید مهدی میرداماد و کربلایی سید سعید ضیاتبار در شهرستان قم به صورت صوتی در ادامه مطلب آماده دانلود میباشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 92/3/15 ] [ 12:37 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌
و الحمد لله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام على سیّدنا و نبیّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطیبین الأطهرین المنتجبین الهداة المهدیّین المعصومین سیّما بقیّةالله فى الأرضین.

 خداوند متعال را سپاسگزاریم که یک نوبت دیگر به ما فرصت داد، مجال داد، عمر داد تا بتوانیم در یک چنین روزى از امام عزیزمان تجلیل کنیم و به آن بزرگوار عرض ارادت و اخلاص کنیم. اگرچه یاد امام در میان ملت ما همواره زنده است، ولى روز چهاردهم خرداد مظهر دلبستگى ملت ایران به امام بزرگوار است. امسال این روزها مصادف است با سالگرد شهادت جد بزرگوار اماممان، حضرت امام موسى‌بن‌جعفر (علیه الصّلاة و السّلام)؛ همچنین امسال مصادف است با پنجاهمین سال حادثه‌ى تعیین کننده و مهم پانزده خرداد در سال 1342. مسئله‌ى پانزده خرداد، مسئله‌ى مهم و مقطع مهمى است. من مختصراً در این باره عرایضى عرض میکنم تا برسیم به مطالب اصلى و لازم.

 پانزده خرداد مبدأ نهضت بزرگ روحانیت و مردم نیست. قبل از پانزده خرداد، در سال 1341 و آغاز سال 1342، قضایاى مهمى اتفاق افتاد: در دوم فروردین 42، حادثه‌ى مدرسه‌ى فیضیه پیش آمد و ضرب و جرح طلاب علوم دینى و اهانت به مرجع عالیقدر مرحوم آیةالله گلپایگانى. قبل از آن، در اواخر سال 1341، قضایاى تظاهرات مردم در بازار تهران پیش آمد و در آنجا هم اهانت به مرجع عالیقدر مرحوم آیةالله حاج سید احمد خوانسارى. اینها نشان‌دهنده‌ى این است که نهضت روحانیت در سال 41 و آغاز سال 42 به آنچنان اوج و نشاطى رسیده بود که پلیس دستگاه جبار و دستگاه‌هاى امنیتى برخوردهاى خشنى با علما و طلاب و حتّى مراجع تقلید داشتند. ولى با این همه، پانزدهم خرداد سال 42 یک مقطع بسیار مهمى است. علت این است که در روز 15 خرداد 42 حادثه‌اى که اتفاق افتاد، پیوند مردم با روحانیت را در این سطح خطرناک و حساس نشان داد. در روز عاشوراى آن سال - که روز سیزدهم خرداد بود - امام بزرگوار در مدرسه‌ى فیضیه یک سخنرانى تاریخىِ تعیین‌کننده‌اى کردند. بعد که امام را دستگیر کردند، در روز پانزده خرداد عمدتاً در تهران، همچنین در قم و در بعضى از شهرهاى دیگر، یک موج حرکت عظیم مردمى به راه افتاد و رژیم طاغوت با همه‌ى وجود، با ارتش خود، با پلیس خود، با دستگاه‌هاى امنیتى خود، دست به سرکوب این حرکت مردمى زد. در پانزده خرداد یک قیام مردمى به وجود آمد. این نشان‌دهنده‌ى این بود که آحاد ملت ایران، با روحانیت، با مرجعیت - که مظهر آن، امام بزرگوار بود - یک چنین پیوند مستحکمى دارند. و نکته اینجاست که همین پیوند است که ضامن پیشرفت نهضت، اوج نهضت و پیروزى نهضت میشود. هر جا یک حرکتى، یک نهضتى به مردم متکى بود و مردم با آن همراه شدند، این نهضت قابل ادامه است؛ اما اگر مردم با یک حرکت اعتراضى پیوند نخوردند، ناکام خواهد ماند؛ کمااینکه بعد از حادثه‌ى مشروطه در ایران قضایائى اتفاق افتاد، مبارزاتى شروع شد، هم از طرف گروه‌هاى چپ، هم از طرف گروه‌هاى ملى، اما همه‌ى اینها در طول تاریخ نهضتهاى ایران، سرنوشتشان شکست و ناکامى بود؛ چون مردم با اینها نبودند. وقتى مردم وارد میدان میشوند و پشتوانه‌ى یک نهضت، احساسات مردم، اندیشه‌ى مردم و حضور مردم میشود، آن نهضت قابل ادامه است و پیروزى براى آن نهضت رقم میخورد؛ حادثه‌ى پانزده خرداد این مطلب را نشان داد؛ نشان داد که مردم پشت سر روحانیتند. با دستگیرى امام بزرگوار آنچنان قیامتى در تهران و در برخى از شهرستانهاى دیگر به راه افتاد که دستگاه را وارد میدان کرد و سرکوب وحشیانه‌اى کردند؛ تعداد نامعلومى - بسیار زیاد - از مردم کشته شدند؛ خیابانهاى تهران با خون بندگان خدا و مؤمنان و جوانان سلحشور این ملت، رنگین شد. در پانزده خرداد، چهره‌ى خشن دیکتاتور، چهره‌ى بیرحم رژیم طاغوت، کاملاً خود را نشان داد.

 اما نکته‌ى دیگرى که در قضیه‌ى پانزده خرداد وجود داشت - که جوانهاى ما، مردم عزیز ما باید به این نکات توجه کنند؛ اینها مهم است - این بود که در مقابل این کشتار بیرحمانه‌اى که در تهران و برخى نقاط دیگر به وجود آمد، هیچ نهادى از نهادهاى دنیا، از این سازمانهاى به‌اصطلاح حقوق بشر، زبان به اعتراض نگشودند؛ هیچ کس اعتراض نکرد. مردم و روحانیت، در صحنه تنها ماندند. مارکسیستها و دولتهاى چپ و گروههاى چپ، حتّى حرکت مردم در پانزده خرداد را محکوم کردند؛ گفتند این یک حرکت فئودالیستى بود! ملى‌گراهائى که دم از مبارزه میزدند، آنها هم این حرکت را محکوم کردند؛ گفتند یک حرکت کور و بى‌هدف بود، یک حرکت افراطى بود! هر جائى که مردمان عافیت‌طلب و راحت‌طلب، در وسط میدان مبارزه، جائى براى خود باز نمیکنند و خطرپذیرى نمیکنند، انسانهاى مؤمن و مبارز را به تندى و افراطى‌گرى متهم میکنند؛ گفتند اینها افراطى بودند؛ حرکت، حرکت افراطى بود. امام به پشتوانه‌ى این مردم، تنها ماند در میدان؛ اما به معناى حقیقى کلمه، یک رهبر آسمانى و معنوىِ قاطع و مصمم را در چهره‌ى خود به همه‌ى مردم و به تاریخ نشان داد.
 سه باور در امام بزرگوار ما وجود داشت، که همین سه باور به او قاطعیت میداد، شجاعت میداد و استقامت میداد: باور به خدا، باور به مردم، و باور به خود. این سه باور، در وجود امام، در تصمیم امام، در همه‌ى حرکتهاى امام، خود را به معناى واقعى کلمه نشان داد. امام با دل خود با مردم حرف زد، مردم هم با جان خود به او لبیک گفتند، به وسط میدان آمدند و مردانه ایستادند و حرکتى که از هیچ نقطه‌اى از دنیا نسبت به آن، نگاه محبت‌آمیزى وجود نداشت و دست کمکى دراز نشد، بتدریج به سمت پیروزى حرکت کرد و در نهایت به پیروزى رسید.

 من این سه باورى را که در امام وجود داشت، اندکى باز کنم. اینها مطالب مهمى است که اگر چنانچه در دل ما جائى باز کند، مسیر حرکت ما را روشن خواهد کرد.












[ سه شنبه 92/3/14 ] [ 8:22 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

 

شهید حسین املاکی ، پوستر شهید املاکی

خاطرات اسماعیل یکتایی (آزاده ی دوران دفاع مقدس) از شهید سردار حسین املاکی در زمان اسارت .

 

 

 

 

 

 

 

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 92/3/13 ] [ 1:13 صبح ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 1596
بازدید دیروز: 1291
کل بازدیدها: 19778711

طلایه دار