سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

فارس:عبدالمجید ریگی با نام مستعار "عبدالمالک" در یک عملیات پیچده امنیتی روزهای پایانی سال 88 به دام سربازان گمنام امام زمان افتاد و در نهایت در 30 خرداد 89 به سزای اعمال ننگین خود رسید.

 شناسایی و دستگیری عبدالمالک ریگی سرکرده معدوم گروهک تروریستی جندالشیطان که مورد حمایت سرویس‌های جاسوسی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی‌ قرار داشت، از عملیات‌های پیچیده اطلاعاتی بود که با همکاری دستگاه امنیتی و ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نهادهای حافظ انقلاب اسلامی در تاریخ 4 اسفند 88 صورت گرفت.
 
حوزه دولت خبرگزاری فارس روایتی مستند از این عملیات موفق سربازان گمنام امام زمان (عج) و سایر حافظان انقلاب اسلامی را منتشر می‌کند.
 
* عبدالمجید چگونه لو رفت؟
 
براساس ردگیری‌های چند ماهه انجام شده از سوی یک منبع اطلاعاتی در امارات خبر می‌رسد که ریگی به عنوان مسافر قصد سفر به کشور قرقیزستان را دارد که به دنبال این گزارش مسئولان امنیتی مربوطه تصمیم می‌گیرند عملیات فرود اجباری هواپیما و دستگیری ریگی باید توسط نیروی هوایی صورت گیرد. 
 
بر پایه گزارش این منبع اطلاعاتی که ساعت 10 شب به وزارت اطلاعات ارسال و مشخص می‌شود که "عبدالمالک ریگی" با نامی مستعار برای ملاقات و دیدار با ریچارد هالبروک نماینده ویژه اوباما در امور افغانستان که در قرقیزستان به سر می‌برد با هواپیما در حال مسافرت از دبی به مقصد بیشکک است.
 
به محض مخابره این خبر دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی ایران وارد فاز عملیاتی شده و بلافاصله فرمانده کل ارتش از طریق معاون اطلاعات وی  در جریان رهگیری هواپیمای مذکور قرار می‌گیرد.
 
به این ترتیب روند اجرای عملیات پیچیده اطلاعاتی امنیتی برای دستگیری ریگی در یک مجرای خاص با طبقه‌بندی سری توأم با رعایت تمام مقتضیات و مناسبات امنیتی در کمترین زمان ممکن با دستور فرمانده کل ارتش کلید می‌خورد.
 
* احضار شبانه فرماندهان ستاد ارتش
 
اجرای این عملیات حساس با نظارت فرمانده کل و معاون عملیاتی وی به فرمانده نهاجا و همچنین مرکز عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا سپرده می‌شود که به دستور فرماندهی وقت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شبانه تمام فرماندهان ستاد فراخوانده شده و با توجه به اینکه تنها حدود یک ساعت و نیم به برخاستن هواپیما باقی مانده بود به سرعت نقشه این عملیات پیچیده طرح‌ریزی و اجرا می‌شود.
 
* گزینه‌های رهگیری هواپیمای ریگی 
 
گزینه اول برای رهگیری هواپیمای حامل ریگی بود که هر هواپیمایی که از  امارات به سمت شرق پرواز می‌کند باید از کریدور پروازی ایران عبور کند که نقطه تماس اجباری که خلبان باید اطلاعات پروازی را دریافت کند، جنوب بندرعباس است؛ این مسیر در ادامه به ایستگاه ناوبری کرمان و از مسیر طبس واقع در شمال شرق بجنورد که نقطه خروجی تماس اجباری است از مرز ایران خارج می‌شود. 
 
با توجه به همزمانی سه ترافیک با فاصله دو تا شش دقیقه به مقاصد کییف، افغانستان و بیشکک که همگی می‌بایست در این دالان هوایی قرار می‌گرفتند تفکیک آنها کمی دشوار بود که با کمک خدا و همت همکاران خبره تفکیک ترافیک توسط رادار انجام شد. 
 
حال نوبت آن بود که مشخص شود هواپیما در کدام یک از فرودگاه‌های کشور مجبور به فرود شود گزینه‌های مختلفی از جمله تهران، کرمان، مشهد، اصفهان و بندرعباس بود که سرانجام پس از بحث و تبادل نظر فرودگاه بین‌المللی بندرعباس به عنوان بهترین گزینه انتخاب می‌شود.
 
* علت ریسک‌ناپذیری مسئولان پروازی
 
فرودگاه کرمان به علت اینکه در آن روزها در حال آماده سازی بود، وضعیت مناسبی برای فرود یک هواپیمای پهن پیکر نداشت و ممکن بود خلبان هواپیمای مسافربری بوئینگ B-737 از فرود در چنین فرودگاهی که در طرح پروازی‌اش هیچ اشاره‌ای به وجود چنین فرودگاهی نشده بود ممانعت کند که در این صورت مسئولان پروازی و مراقبت‌های هوایی طبق قوانین هوانوردی ایکائو می‌بایست به خواست خلبان تن می‌دادند. با این پیشینه بود که مسئولان مربوطه دچار چنین ریسکی نشد‌ند.
 
* چرا فرودگاه مهرآباد نه!
 
فرودگاه مهرآباد تهران نیز به دلیل اینکه زمان زیادی طول می‌کشید تا هواپیما بدانجا برسید و ممکن بود به محض شروع عملیات رهگیری و اعلام اولین اخطار از سوی رادار یا هواپیمای شکاری باعدم تمکین خلبان هواپیمای مسافربری برای فرود اجباری رو به رو شود که در نهایت احتمال دخالت نیروهای بیگانه مستقر در خلیج فارس هم می‌رفت.
 
فرودگاه مشهد هم به علت بعد مسافت عملا کنار گذاشته و بالاخره تصمیم گرفته شد این هواپیما در بندرعباس فرود اجباری را انجام دهد.
 
* سناریوهای عملیاتی "آلرت"‌ها
 
چندین هواپیمای اصطلاحا «آلرت» شامل 3 فروند هواپیمای F-4 فانتوم با عناوین دنا آلفا، دنا براوو، دنا چارلی آماده اجرای فرمان پروازی بودند که در صورت اسکرامبل می‌توانستند به سرعت وارد عمل شوند؛ حتی احتمال می‌رفت که اگر هواپیمای مسافربری بنا به دلایلی از مسیر دید هواپیماهای F-4 خارج ‌شود، 2 فروند هواپیمای F-14A تامکت هم در ادامه مسیر عملیات رهگیری را انجام دهند و همه این تصمیمات در همین زمان محدود برنامه‌ریزی و همه سناریوها پیش بینی می‌شود.
 
دو فروند هواپیمای بویینگ 707 و B747 هم به منظور انجام عملیات سوختگیری شبانه پیش بینی شد تا در نقاط ایستایی بر فراز آسمان آماده باشند و در صورت طولانی شدن عملیات رهگیری به محض اعلام نیاز هر یک از خلبانان آماده عملیات سوختگیری شوند آن شب به تمام پایگاه‌های نیروی هوایی ارتش آماده باش صد در صد داده شد.
 
مطابق برنامه و طرح پروازی قرار بر این بود که هواپیمای مسافربری بعد از تماس با بخش کنترل ترافیک هوایی جنوب ایران برنامه تغییر ارتفاع از 36 هزار به 25هزار پا را دریافت کند.
 
* پاسخ‌های منفی خلبان ریگی
 
هواپیمای حامل ریگی در اولین نقطه ورودی به منطقه اطلاعات پروازی ایران ورود خود را اعلام کرد و در کریدور پروازی قرار گرفت.
 
همزمان با تکمیل فرایند رهگیری هوایی درخواست رادار از هواپیمای مسافربری برای نشست در فرودگاه بندرعباس به دلیل عدم برنامه‌ریزی قبلی، با پاسخ مثبتی از طرف خلبان رو به رو نشد. رادار بندرعباس دوباره درخواستش را تکرار کرد اما هیچ نتیجه‌ای در بر نداشت.
 
* وقتی تیراندازی آغاز شد
 
خلبان دنا آلفا بلافاصله پس از دریافت دستور موقعیت خود را تصحیح کرد و اولین رگبار آگهی مسلسل را با 3 ثانیه نواخت ممتد تیر آغاز کرد. هواپیمای شکاری آلفا پس از اقدام به شلیک با تکرار حرکات متناوب بال به چپ و راست به سمت چپ گردش کرد.
 
خلبان هواپیمای مسافربری درست بر فراز آسمان فرودگاه کرمان به سمت طبس با تلاش مستمر و مداوم خلبان فانتوم از ادامه مسیر منصرف شد و علامت بصری پرواز هواپیمای شکاری را با گردش به چپ پذیرفت و دنبال کرد.
 
* ریگی در در دام سربازان گمنام امام زمان (عج)
 
و بالاخره این علمیات پیچیده اطلاعات، امنیتی با همکاری سربازان گمنام امام زمان و غیور مردان نیروی هوایی ارتش و سایر دستگاه‌های مربوطه با موفقیت کامل انجام و هواپیمای حامل عبدالمالک ریگی در امتداد باند فرودگاه بندرعباس عملیات تقرب و فرود را انجام داد و دقایقی بعد تروریست بی‌رحم جنوب شرق کشورمان در چنگ سربازان گمنام این آب و خاک گرفتار شد.
 
* فرجام شرارت...
 
به گزارش فارس، سرانجام با حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب اسلامی، عبدالمجید ریگی با نام مستعار عبدالمالک سحرگاه روز ‌یکشنبه 30 خرداد 89 با حضور تعدادی از خانوادهای شهدا و جانباختگان جنایات تروریستی وی در محل زندان اوین به دار مجازات آویخته شد.

 

کد خبر:102448 -

 


[ چهارشنبه 90/6/30 ] [ 7:19 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از پاکسازی شمال غرب از گروهک‌های تروریستی ضمن استقرار بر نقاط صفر مرزی کنترل این مناطق را در اختیار گرفت.

 به گزارش ایسنا، در پی عملیات‌های متعدد و مقتدرانه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه گروهک تروریستی پژاک در منطقه شمال غرب ضمن پاکسازی خاک کشور از لوث وجود گروهک‌های تروریستی و ضد انقلاب، نیروهای سپاه در نقاط صفر مرزی مستقر شدند.
 
همچنین سردار اصانلو فرمانده قرارگاه حمزء سیدالشهدای نیروی زمینی سپاه با اشاره به عملیات‌های اخیر سپاه در مناطقی مانند سردشت گفت: طی این عملیات‌ها تلفات سنگینی به گروهک‌های ضد انقلاب وارد شده به طوری که آنها مجبور به ترک خاک کشور شدند.
 
به گزارش ایسنا به نقل از سپاه نیوز، سپاه پاسداران دو روز قبل نیز با انجام عملیاتی ضربتی توانست مقر اصلی ضد انقلاب در ارتفاعات جاسوسان در نزدیکی سردشت را تصرف کند. با انجام این عملیات‌ها و کنترل نقاط صفر مرزی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بار دیگر امنیت به منطقه شمال غرب کشور بازگشت.

 

کد خبر:102506 -


[ چهارشنبه 90/6/30 ] [ 7:3 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

سیاست ما: شهید انس السعیدی کودک 10 ماهه یمنی در حالی که در آغوش مادر خود در نزدیکی میدان التغییر صنعا بودند توسط سربازان رئیس جمهوری فراری یمن شربت شهادت نوشید.
 
در حملات چند روز اخیر نیروهای علی عبدالله صالح به انقلابیون یمنی در میدان التغییر در صنعا عوامل رژیم صالح با انواع اسلحه های سعودی مردم بیگناه را قتل عام می کنند که تا کنون ودر طی سه روز گذشته بیش از 70 نفر به شهادت رسیده اند.

در این بین دیروز انقلاب یمن کوچکترین شهید خود را تقدیم حرکت بیداری اسلامی نمود، شهید انس السعیدی کودک 10 ماهه یمنی در حالی که در آغوش مادر خود به همراه پدر و برادرش در نزدیکی میدان التغییر صنعا بودند توسط سربازان رئیس جمهوری فراری یمن وبا گلوله های آل سعود شربت شهادت نوشید.


 


 

کد خبر:102523 -


[ چهارشنبه 90/6/30 ] [ 6:42 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

رادیو اسرائیل: «قاتل روح الله داداشی، قوی ترین مرد ایران 17 سال داشت که اعدام شد.»

به گزارش  فرهنگ نیوز به نقل ازجام نیوز؛ سایت رادیو اسرائیل امروز چهارشنبه 21 سپتامبر(30 شهریور) در خبری پیرامون اعدام قاتل روح الله داداشی، قوی ترین مرد ایران نوشت: «یک حکم اعدام در کرج به اجرا گذاشته شد. اعدام شده، نوجوانی بود که تنها 17 سال سن داشت و گفته بود که در زمان درگیری، از وحشت هیکل تنومند داداشی دست به چاقو برده است.»
سایت رادیو اسرائیل افزود: «فردی که به دار آویخته شد، متهم به قتل روح الله داداشی، قوی ترین مرد ایران بود. ایران یکی از تنها کشورهایی در جهان است که مجرمان زیر 18 سال نیز در آن به اعدام محکوم می شوند.»
گفتنی است به گزارش سایت تابناک، نماینده دادستان و مدعی‌العموم در پرونده قتل روح‌الله داداشی گفته است: « قاتل بیش از 18 سال عمر کرده بود و بنابر این هیچ منع شرعی و یا قانونی برای اجرای حکم قصاص وجود نداشت.»


[ چهارشنبه 90/6/30 ] [ 6:33 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

گالری عکسهای پشت صحنه سریال ستایش

رئیس انجمن تغذیه با شیر مادر با گلایه از کم‌توجهی رسانه ملی به ترویج فرهنگ تغذیه با شیر مادر گفت: در سریال «ستایش» که جمعه‌ شب‌ها از شبکه سوم سیما در حال پخش است، به بهانه‌های مختلف برای شیرخشک تبلیغ می‌شود.

 
احمدرضا فرسار، ‌رئیس انجمن تغذیه با شیر مادر در گفت‌وگو با فارس درباره اهمیت تغذیه نوزاد با شیر مادر گفت: تغذیه نوزاد با شیر مادر برای سلامت مادر هم بسیار مفید است؛ شیر مادر برای نوزاد با توجه به ارزش بالای غذایی‌، تکامل مغز، بهره هوشی، ایمنوگلوبولین و پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیر‌ و غیرواگیر، بسیار با تغذیه مصنوعی متفاوت است.
 
وی مشکل فعلی را عدم تبلیغ مثبت در خصوص تغذیه نوزاد با شیر مادر، بر اثر کم‌توجهی مسئولان عنوان کرد و اظهار داشت: تجّار شیر به خاطر داشتن سود زیاد این تجارت، هزینه‌های فراوانی را برای تبلیغ تغذیه شیرخواران با شیر خشک متحمل می‌شوند و در این راه علم متخصصان تبلیغات را به خدمت گرفته و از حربه تبلیغات استفاده می‌کنند، در حالی که افراد حامی استفاده از شیر مادر به دلیل مشکلات مالی از انجام تبلیغات مؤثر بی‌بهره‌اند.
 
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با انتقاد از بی‌توجهی به ترویج فرهنگ تغذیه با شیر مادر در رسانه ملی ادامه داد: گاهی اوقات در برنامه‌های پخش شده از صدا و سیما به تبعات و آثار سوء برخی نماد‌ها کم توجهی می‌شود؛ به عنوان نمونه در سریالی با نام «ستایش»که جمعه‌ شب‌ها از شبکه سوم سیما پخش می‌شود، به بهانه‌های مختلف برای شیرخشک تبلیغ می‌شود.
 
فرسار افزود: در این سریال نمادهای تغذیه با شیر خشک فراوان است؛ تغذیه کودک با شیشه شیر، دادن سفارش خرید شیرخشک به دیگران از سوی مادر و استفاده از این دیالوگ که "پدر برای تهیه شیر خشک رفته" به صورت غیرمستقیم به ترویج فرهنگ تغذیه با شیر خشک اشاره می‌کند، در حالی که عوامل این سریال می‌توانستند زمانی که موضوع تغذیه کودک مطرح می‌شد، تغذیه با شیر مادر را تبلیغ کنند؛ در حقیقت باید بپذیریم که ما به این مباحث کم توجه هستیم.

 

کد خبر:102382 -


[ سه شنبه 90/6/29 ] [ 11:34 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

 مدیرکل حوزه ریاست سازمان حج و زیارت با رد برخی اخبار غیرموثق درباه اتمام فرصت ثبت‌نام عمره مفرده گفت: پرداخت وام‌ عمره مفرده هم متوقف شد.

 
علی‌اکبر غیرتی در گفت‌وگو با  فارس درباره برخی اخبار به نقل از مسئولان چند شعبه از بانک‌های ملی و ملت درباره به اتمام رسیدن فرصت ثبت‌نام عمره مفرده اظهار داشت: به هیچ عنوان این موضوع صحت ندارد و ثبت‌‌نام عمره مفرده در تمامی شعب بانک ملی و ملت سراسر کشور تا 24 مهر ماه ادامه خواهد داشت.
 
وی در پاسخ به این سؤال که آیا پرداخت وام‌های عمره به متقاضیان ثبت‌نام عمره مفرده متوقف شده یا خیر خاطرنشان کرد: پرداخت این وام‌ها متوقف شد.
 
وام‌های اعطایی از سوی بانک‌ها برای ثبت‌نام عمره با استناد به عقد جعاله انجام می‌شد در حالی که بانک‌ها در قبال دریافت این سود 14 درصدی خدمتی انجام نمی‌دهند.
 
در همین زمینه در پی تماس تلفنی، دفتر  استفتائات مقام معظم رهبری، این وام را دارای اشکال شرعی دانست و با توجه به سود 14 درصدی این وام‌ها تصریح کرد: این وام، ربوی محسوب می‌شود.
 
در همین زمینه دفاتر حضرات آیات عظام مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی و وحید خراسانی این وام را دچار اشکال و حرام اعلام کرده‌اند.
 
دفتر حضرت آیت‌الله العظمی وحید خراسانی نیز اعلام کرد اگر سود دریافتی کمتر از 4 درصد باشد می‌توان گرفتن این وام را بلا اشکال است و مردم نیز سود چهار درصدی را تحت عنوان کارمزد با بانک‌ها مصالحه می‌کنند.

 

کد خبر:102380 -


[ سه شنبه 90/6/29 ] [ 11:22 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

مقر اصلی اشرار و تروریست‌ها در ارتفاع مهم جاسوسان واقع در نقطه مرزی سردشت شب گذشته توسط سپاه پاسداران تخلیه و پاکسازی شد.

روابط عمومی نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بدنبال عملیات‌ اقتدار آمیز و قاطع اخیر رزمندگان غیور یگانهایی از قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شمال غرب کشور که در راستای برقراری امنیت پایدار برای مردم منطقه و پاکسازی نقاط آلوده از لوث وجود عناصر گروهک‌های ضد انقلاب صورت پذیرفت، قبل از پایان ضرب‌العجل تعیین شده، با تحمیل اراده رزمندگان اسلام، شب گذشته مقر اصلی اشرار و تروریست‌ها در ارتفاع مهم  جاسوسان واقع در نقطه مرزی سردشت تخلیه و پاکسازی شد.

در ادامه این اطلاعیه تاکید شده است: پس از انجام عملیات تخلیه و پاکسازی، رزمندگان اسلام از صبح امروز به طور کامل بر روی این ارتفاع مستقر شدند.

 

کد خبر:102294


[ سه شنبه 90/6/29 ] [ 11:12 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

خبرنامه دانشجویان ایران: سعید عبدولی، قهرمان کشتی جهان مدال خود را به همه شهدای شهرستان اندیمشک و به خصوص شهید مجتبی بابایی زاده تقدیم کرد.
 
مراسم باشکوه استقبال از سعید عبدولی جمعه شب برگزار شد و مردم ورزش‌دوست و قدر شناس اندیمشکی با استقبالی بی نظیر این دلاور با غیرت کشتی ایران را تا منزلش در کوی بهارستان اندیمشک همراهی کردند.

در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان این شهرستان نیز همراه بود سعید عبد ولی به همراه استقبال کنندگان، با حضور در منزل شهید مجتبی بابایی زاده، امتیاز و مدال قهرمانی خود را به پدر این شهید اهدا کرد.

وی در این دیدار، شهدا و خانواده های آنان را دارای ارزشی بسیار والا و جایگاه آنان را قابل ستایش دانست.

نعمت مریدی رییس اداره تربیت بدنی شهرستان اندیمشک در حاشیه این مراسم گفت: روح پهلوانی و علاقه مندی به ارزش های دینی و اسلامی در میان ورزشکاران ما همواره زنده است و حرکت سعید عبد ولی نیز در راستای همین کار انجام شده است.

گفتنی است شهید پاسدار مجتبی بابایی زاده جوان اندیمشکی بود که هفته گذشته در درگیری با گروهگ تروریستی پژاک به درجه رفیع شهادت نائل شد.
 

http://nasimonline.ir/Images/News/Larg_Pic/27-6-1390/IMAGE634519412637376904.jpg

 

 

 
سعید عبدولی فرنگی کار وزن 66 کیلوگرم گفته بود: برای کسب مدال طلای رقابتهای جهانی ترکیه ماهها تلاش کردم و خوشحالم که توانستم با شکست تمامی حریفان قدرتمندم در این مسابقات که سطح فنی بالایی داشت توانایی ها خودم را نشان دهم.

وی ادامه داد: این مدال را به تمام شهدای انقلاب اسلامی بخصوص شهید مجتبی بابایی زاده  از اهالی شهرستان اندیمشک که در حمله های گروهک تروریستی پژاک به شهادت رسیده است تقدیم می کنم.

عبدولی با بیان اینکه پس از دیدار نیمه نهایی کف دستم شکست تصریح کرد: هدفم مدال المپیک لندن است و برای رسیدن به این هدف سخت، شبانه روزی و با برنامه تمرین می کنم و امیدوارم محمد بنا به من برای حضور در این مسابقات اعتماد کند.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم با حمایت مسئولان وزرات ورزش و جوانان شرایطی فراهم شود تا ورزشکاران رشته های مدال آور بیشتر مورد توجه قرار گیرند تا بتوانیم با خیال آسوده تری به تمرینات پرداخته و آینده خود و خانواده مان تامین باشد.

 

کد خبر:102312 -


[ سه شنبه 90/6/29 ] [ 11:7 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

دختر 10ساله عراقی در گفت‌وگو با فارس به شرح نجات جان زائران امام علی از دست تروریست ها توسط وی پرداخت.

به گزارش خبرنگار فارس در عراق چندی پیش دختر خردسال عراقی در یک اقدام شجاعانه جان چندین نفر از شیعیان عراقی را که برای زیارت عازم نجف بودند را نجات داد.

او که به «فرشته نجات» مشهور شده است در گفت‌وگو با فارس به شرح ماجرا می پردازد:

فارس: اول از معرفی آغاز می کنیم...

تاثر محمد: تبارک تاثر محمد هستم، متولد سال 2001 میلادی در شهر کربلا.

فارس: ماجرای آن روز را برای ما تعریف کنید؟

 

تاثر محمد: ما به‌ همراه‌ خانواده‌ و چند مسافر دیگر عازم مرقد مطهر امام علی بودیم که‌ در بین راه‌ چند فرد مسلح اتوبوس ما را متوقف کردند. آنها اول گفتند که‌ عضو نیروهای پلیس هستند و میخواهند ماشین ما را بازرسی کنند اما احساسم به‌ من گفت که‌ آنها دروغ میگویند به‌ همین خاطر موبایل پدرم را که‌ در آن لحظه‌ با آن بازی میکردم در داخل جورابهایم قایم کردم.

فارس:خوب بعد چه شد؟

تاثر محمد: بعد، همه‌ افراد را از ماشین پیاده‌ کرده‌ و موبایل هایشان را از آنها گرفتند اما من موبایلم در جورابم بود و همیشه‌ دعا میکردم در آن لحظه‌ کسی به‌ ما زنگ نزند چون اگر زنگ میزدند آنها موبایل من را پیدا میکردند. بعد ما را به‌ جایی دور افتاده‌ای منتقل کردند و ما را در یک خانه‌ زندانی کردند تا بعدا همه‌ ما را بکشند. اما بعد از آنکه‌ آنها در را به‌ روی ما بستند ما با نیروهای پلیس تماس گرفتیم و آنها ما را نجات دادند و تروریست ها را نیز دستگیر کردند.

 فارس: بعد از این ماجرا مردم به تو چه می گفتند؟

تاثر محمد: نه‌ تنها پدر و مادرم بلکه‌ همه‌ افراد اتوبوس گفتند که‌ زندگیشان را مدیون من هستند اما من کاری نکردم این قسمت خدا بود و خدا به‌ من کمک کرد تا این تروریست ها دستگیر شوند.

فارس: آیا جایزه‌ای هم از طرف دولت عراق دریافت کرده‌ای؟

تاثر محمد: من جایزه‌ نمیخواهم من جان پدر و مادرم و هموطنان خودم را نجات داده‌ام.

فارس: دوستان ایرانی تو این مصاحبه را می خوانند. اگر صحبتی با آنها داری بگو؟

تاثر محمد: من ایران را ندیدم خیلی دوست دارم آن را ببینم. من به بچه های ایرانی توصیه‌ میکنم که‌ نمازشان ترک نشود و درس خود را به خوبی بخوانند.

 

 

کد خبر:102410 -


[ سه شنبه 90/6/29 ] [ 11:5 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]

 

 


[ سه شنبه 90/6/29 ] [ 10:31 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 165
بازدید دیروز: 1777
کل بازدیدها: 19779057

طلایه دار